sobota 18. dubna 2020

Krtci. Proč krtci? A jsou to vůbec krtci?





Jako jeden z prvních tipů ohledně pěkných her a cvičení na slovíčka dostali se ke mně „krtci“ a pak už jsem s nimi jen všude sklízela úspěch. Úkolem je klikat na slovíčka z určité kategorie, úkol běžný a ne až tak zajímavý, zpracování ale dost vtipné, takže děti hrají znovu a znovu - tady. Dospělým doporučila jsem pro chvíli frustrace, jedna maminka mi psala, že hru večer smažila celá rodina. Anglický název „Whack-a-mole“ je trochu zavádějící, jsou to spíš syslové, že ano, ale na fauně tady snad tak nesejde. A krtci z originálu dostali se i do názvu tohohle blogu.

Půvov mají na Na www.wordwall.net, kde si her a jiných aktivit můžete vytvořit daleko víc a je jich tu také spousty od jiných autorů. Představím je postupně. Když byste se chtěli podívat, o co v nich jde, doporučuji kliknout na "Community" a hledat podle názvu tvorbu jiných. Využívají hlavně jazykáři, ale nejen - viz dále. 






Zdarma si tedy aktivit můžete vytvořit jen pět, další už jsou zpoplatněné, ale podle mého velmi rozumně. I když ale platit chtít nebudete, krtci jsou dobrou volbou do oněch pěti. Na stránce si založíte účet, jdete na „Create Activity“, zvolíte „Whack-a-mole“, vymyslíte název, popíšete, o jakou kategorii slovíček vám jde (zvířátka s jakými slovíčky mají děti „mlátit“ - tedy "Hit the moles that are: xxx") a zadáte maximálně 30 slovíček správných a maximálně 30 špatných. Vyplatilo se mi zachovat stejný počet v obou skupinách. Pak už jen kliknete na „Done“ a aktivitu musíte zveřejnit - „Publish“, jinak by se nikomu jinému nezobrazila.






Kromě tupého bití nebohých syslů či koho jde hra využít moc pěkně didakticky. Můj synovec páťák se rozhodl udělat si vlastní verzi, vybral si části těla a pak vymýšlel „chytáky“ – „neck“ a k němu „necklace“, „Adam’s apple“ (proč se to páťáci učí, to se mě neptejte) a prosté „apple“, „face“ a „Facebook“ atd. Poslal paní učitelce, ta spolužákům.  Moje děti pak třeba zadávaly přítomné a minulé tvary sloves a podobně. A studenti češtinářky Evy z gymplu, rozlišovali mezi antickými postavami a antickými autory. 

A tady několik našich variant:



Žádné komentáře:

Okomentovat